ویروس کرونا؛ آغاز سال نو تعلیمی در هرات به تعویق می‌افتد

اطاعات روز: کمیته هماهنگی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در دومین جلسه‌اش فیصله کرده است که آغاز سال نو تعلیمی در ولایت هرات به تعویق بی‌افتد.

این جلسه امروز (سه‌شنبه، 13 حوت) در دفتر شورای امنیت ملی برگزار شده است. در جلسه همچنان فیصله شده است که سال نو تعلیمی در سایر ولایات به حالت عادی طبق برنامه به پیش برود، مگر این‌که رهبری وزارت معارف فیصله‌ی دیگری در مورد اتخاذ کند.

دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است که در این جلسه وزارت صحت مکلف شده است تا تیم صحی زنان را در میدان‌های هوایی، سرحدات و ولسوالی‌ها توظیف کند.

وزارت‌های داخله، صنعت و تجارت و ریاست امنیت ملی نیز مکلف شده‌اند که در مورد جلوگیری از احتکار مواد خوراکی، ادویه‌جات و ماسک اقدامات جدی روی‌دست گرفته و با متخلفین برخورد قانونی کنند.

در این جلسه همچنان اجراآت معاینات لابراتوار مرکزی وزارت صحت که یک نمونه‌ی آن به هالند نیز فرستاده می‌شود، مورد تأیید قرار گرفته است.

به نقل از اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی، اداره‌ی مستقل زندان‌ها نیز مکلف شده است تا در تفاهم با وزارت صحت عامه چگونگی بازدید زندانیان را تنظیم کند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری صورت گیرد.

در حالی که تنها یک واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در هرات به ثبت رسیده است، وزارت صحت عامه تدابیر شدید صحی در میدان‌های هوایی و مرزهای کشور با ایران و پاکستان در نظر گرفته است. این وزارت همچنان در پنجم حوت همزمان با ثبت یک مورد مثبت کرونا، در هرات وضعیت اضطراری صحی اعلام کرد.

از آن بعد تا کنون، بیش از 70 مورد مشکوک به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده، اما هیچ یک آن مثبت تشخیص نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *