ظریفه غفاری برنده جایزه زنان شجاع وزارت خارجه امریکا شد

اطلاعات روز: ظریفه غفاری، شهردار میدان‌شهر، مرکز ولایت میدان‌وردک به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان جایزه‌ی زنان شجاع وزارت خارجه امریکا انتخاب شده است.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که این جایزه امسال به ۱۲ زن از سراسر جهان داده می‌شود. وزارت خارجه‌ی امریکا همچنان گفته است که مراسم اعطای این جایزه نیز امروز (چهارشنبه، ۱۴ حوت) در مقر این وزارت برگزار می‌شود.

زنانی از آذربایجان، ارمنستان، بولیویا، قراقستان، مالیزیا، نیکاراگوا، پاکستان، سوریه، یمن، زمیبابوی و بورکینافاسو نیز در کنار خانم ظریفه غفاری به‌عنوان برندگان جایزه شجاع وزارت خارجه امریکا شناخته شده‌اند.

وزارت خارجه امریکا از سال ۲۰۰۷ میلادی بدینسو جایزه زنان شجاع را همه‌ساله به زنانی اهدا می‌کند که برای تأمین صلح، عدالت، حقوق بشر، برابری جنسیتی و برجسته کردن نقش زنان در کشور شان بیشترین تلاش را کرده باشند.

ظریفه غفاری که از افغانستان به‌عنوان برنده‌ی این جایزه شناخته شده، در ۲۶ سالگی شهردار میدان‌شهر، مرکز ولایت میدان‌وردک شد.

وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که خانم غفاری با وصف همه تهدیداتی که گروهی از مردان در میدان‌شهر او را مجبور به فرار کرده بودند، به کارش برگشت و باور مردان محافظه‌کار را که زنان را برای رهبری مناسب نمی‌دانستند، اشتباه ثابت کرد.