ویروس کرونا؛ وزارت زراعت جشن دهقان و نمایشگاه بهاری را لغو کرد

اطلاعات روز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور برگزاری جشن دهقان و نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی را لغو کرده است. دلیل این اقدام «تطبیق بهتر رهنمودهای وزارت صحت عامه و پیش‌گیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا» گفته شده است.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز (یک‌شنبه، 18 حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که قرار بود جشن دهقان و نمایشگاه بهاری به تاریخ دوم تا پنجم حمل در بادام‌باغ کابل برگزار شود.

در اعلامیه گفته شده است: «از آن‌جایی که در جشن دهقان و نمایشگاه محصولات زراعتی از تمامی ولایت‌های کشور غرفه‌داران و خریداران مراجعه می‌کردند، وزارت زراعت به‌منظور تطبیق هرچه بهتر رهنمودهای وزارت صحت عامه جهت حفظ صحت شهروندان، جشن و نمایشگاه یاد شده را لغو کرده است.»

جشن دهقان و نمایشگاه بهاری در حالی لغو شده است که وزارت صحت عامه از تمامی شهروندان کشور خواسته است که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در رفت‌وآمد اجتماعی‌شان محتاط بوده و در اجتماعات بزرگ شرکت نکنند.

ویروس کرونا از تاریخ پنجم حوت تا کنون در افغانستان شیوع پیدا کرده است. تا کنون ابتلای چهار نفر در ولایت هرات به این ویروس تأیید شده است. نتایج آزمایش طبی 121 مورد دیگر مشکوک به ویروس کرونا از سوی وزارت صحت منفی اعلام شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *