اشرف غنی و عبدالله عبدالله در ارگ و سپیدار مراسم تحلیف برگزار می‌کنند

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری و کاخ سپیدار می‌گویند که فردا (دوشنبه، 19 حوت) محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله به‌صورت جداگانه مراسم تحلیف برگزار می‌کنند.

درانی وزیری، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در یک پیام ویدیویی گفته است که ریاست‌جمهوری کشور تمامی آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم تحلیف آقای غنی را گرفته است. قرار است این مراسم در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شود.

خانم وزیری روز تحلیف آقای غنی را روز «جشن ملی»، پیروزی «جمهوریت»، «مردم‌سالاری» و «قانونی اساسی» خوانده است. او افزوده است که در این مراسم تعداد زیادی از مهمانان خارجی و داخلی از اقشار مختلف جامعه دعوت شده است.

همزمان با این، ریاست اجرایی کشور نیز می‌گوید که تمامی آمادگی‌ها و تدابیر به‌خاطر برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله به‌عنوان «رییس‌جمهور دولت همه‌شمول» در کاخ سپیدار گرفته شده است.

امید میثم، معاون سخن‌گوی ریاست اجرایی کشور در صحبتی با اطلاعات روز گفت که برای برگزاری مراسم تحلیف بیش از پنج هزار نفر از اقشار مختلف جامعه به‌شمول نمایندگان نهادهای مدنی، زنان و رسانه‌ها دعوت شده است.

او همچنان افزود که این ریاست از تمامی نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی مقیم کابل نیز دعوت کرده است که در این مراسم اشتراک کنند.

از سویی هم، معاون سخن‌گوی ریاست اجرایی افزود که مذاکرات زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی خاص سازمان ملل متحد در افغانستان و سفارت امریکا در کابل با ارگ و سپیدار جریان دارد تا برگزاری مراسم تحلیف دوطرف به تعویق بیافتد.

او تأکید کرد: «تنها امروز چندین نشست پی‌هم در ریاست اجراییه با آقای خلیل‌زاد و شورای رهبری ثبات و همگرایی و ریاست اجراییه برگزار شد.» به گفته‌ی آقای میثم این تلاش‌ها تابه‌حال نتیجه‌ای در پی نداشته است.

با این حال اما، وزارت کار و امور اجتماعی با نشر اطلاعیه‌ای گفته است که فردا به‌خاطر برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری کشور در کابل رخصتی می‌باشد.

این همه در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات حدود سه هفته‌ی پیش (29 دلو) آقای غنی را برنده‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و اعلام کرد که او براساس آرای «شفاف» و داری بیومتریک برنده‌ی انتخابات ششم میزان است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *