دو عضو ارشد جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان شدند

اطلاعات روز: محسن داور و علی وزیر، دو عضو پارلمان پاکستان و از اعضای ارشد جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان که پولیس این کشور مانع آمدن آنان به کابل و اشتراک در مراسم تحلیف اشرف غنی شده بود، وارد ولایت ننگرهار شدند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این دو عضو پارلمان پاکستان صبح امروز (دوشنبه، 19 حوت) از طریق گذرگاه مرزی تورخم وارد این ولایت شده‌اند.

آقای خوگیانی افزود که آنان قرار است تا لحظاتی دیگر با شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت دیدار کنند. او افزود که این دو عضو پارلمان پاکستان قرار است یک‌جا با تعدادی از مسئولان محلی ننگرهار به کابل بروند.

پولیس پاکستان دیروز (یک‌شنبه، 18  حوت) زمانی که محسن داور و علی وزیر می‌خواستند به کابل بیایند، پولیس میدان‌هوایی اسلام‌آباد به آنان اجازه‌ی پرواز به کابل را نداد.

لطف‌الله عاطف مشعل، سفیر افغانستان در پاکستان در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این دو عضو پارلمان پاکستان در ترکیب یک هیأت 17 نفری نمایندگان احزاب سیاسی از سوی این سفارت برای شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور دعوت شده بودند.

او همچنان افزوده بود که دلیل ممنوعیت سفر این دو عضو برحال پارلمان پاکستان برای سفارت افغانستان در اسلام‌آباد نیز روشن نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *