اشرف غنی به‌عنوان «رییس‌جمهور منتخب» سوگند یاد کرد

اطلاعات روز: پس از کش‌وقوس‌های زیاد، سرانجام امروز (دوشنبه، 19 حوت) محمد اشرف غنی رسما به‌عنوان رییس‌جمهوری افغانستان سوگند یاد کرد. سید یوسف حلیم، رییس دادگاه عالی و قاضی‌القضات کشور اشرف غنی را سوگند داد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، راس ویلسون، سرپرست سفارت امریکا در کابل و جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در مراسم تحلیف اشرف غنی شرکت داشتند.

تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و نیکولاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان و همچنان شماری دیگر از سفیران کشورهای خارجی به‌شمول سفیران کانادا، اتحادیه اروپا، دنمارک، آسترالیا، ناروی، آلمان و پاکستان در این مراسم در ارگ حضور داشتند.

مراسم تحلیف رییس‌جمهور غنی قرار بود در تاریخ هشتم حوت برگزار شود، اما به دلیل تنش‌های انتخاباتی میان او و عبدالله عبدالله، برگزاری این مراسم تا امروز دوشنبه به تعویق افتاد.

از چند روز بدینسو تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان و شماری از سفیران کشورهای اروپایی برای متقاعد کردن اشرف غنی و عبدالله برای به تعویق انداختن مراسم تحلیف ادامه داشت، اما به نتیجه نرسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *