یک مرکز صد بستر «تجرید» و «تداوی» ویروس کرونا در ننگرهار افتتاح شد

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار اعلام کرده است که یک مرکز صد بستر برای تجرید و تداوی افراد مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت افتتاح شده است.

در اعلامیه‌ی این دفتر آمده است که این مرکز امروز (پنج‌شنبه، 22 حوت) از سوی شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار و فدامحمد پیکان، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه در شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار افتتاح شده است.

آقای میاخیل هنگام افتتاح این مرکز گفته است که تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ننگرهار در هماهنگی با ادارات ذی‌ربط گرفته شده و در حال تطبیق قرار دارد.

والی ننگرهار همچنان از مردم خواسته که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از دست دادن و آغوش گرفتن خودداری کرده و در تجمعات غیرضروری شرکت نکنند. او همچنان از مردم خواسته است که روزانه برای چندین بار دست‌های‌شان را با صابون بشویند.

از پنج حوت تا کنون 165 مورد مشکوک به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است که از این میان هفت مورد آن مثبت و 158 مورد دیگر آن منفی تشخیص شده است. از مجموع هفت نفری که به این ویروس مبتلا شده‌اند، پنج نفر در هرات و دو نفر دیگرشان در سمنگان به ثبت رسیده‌اند.

پیش از این وزارت صحت عامه از اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با کرونا خبر داده و گفته بود که به تعداد 800 بستر در ولایت‌های مختلف برای تجرید و تداوی افراد مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *