مأموریت نظامی آلمان در افغانستان تمدید شد

اطلاعات روز: پارلمان آلمان مأموریت نظامی این کشور در افغانستان را تمدید کرده است. براساس فیصله‌ی پارلمان آلمان، نیروهای آلمانی تا 31 مارچ سال آینده‌ی میلادی (2021) در افغانستان باقی خواهند ماند.

مارکس پوتزل، نماینده‌ی ویژه آلمان برای افغانستان در یک پیام تویتری نوشته است که پارلمان این کشور با اکثریت قریب به اتفاق آرا، تصمیم گرفته است که مشارکت آلمان در چارچوب مأموریت حمایت قاطع تحت رهبری ناتو در افغانستان تا 21 مارچ ادامه یابد.

آقای پوتزل همچنان گفته است که تمدید مأموریت نظامی آلمان در افغانستان به‌گونه‌ی واضح نشان می‌دهد که آلمان مردم افغانستان را در بخش تأمین امنیت و صلح تنها نمی‌گذارد.

به گزارش دویچه‌وله دری، پارلمان آلمان در جلسه‌ی روز جمعه (23 حوت) مسأله مأموریت نظامی این کشور در افغانستان را مورد بحث قرار داده است. 358 عضو پارلمان آلمان به طرح تمدید مأموریت نظامی این کشور در افغانستان رأی مثبت، 160 عضو رأی منفی و 21 عضو دیگر رأی ممتنع داده‌اند.

آلمان در حال حاضر حدود 1200 سرباز در افغانستان دارد. از این میان حدود 970 تن آنان در اردوگاه مزارشریف، مرکز ولایت بلخ فعالیت می‌کنند. مأموریت این نیروها مشوره‌دهی به نظامیان افغان و حمایت از آنها است.

مأموریت نظامی آلمان نخستین بار در ماه دسامبر 2002 از سوی پارلمان این کشور به تصویب رسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *