پنج نیروی دولتی در حمله‌ی طالبان در بادغیس کشته شدند

اطلاعات روز – هرات: منابع محلی در ولایت بادغیس می‌گویند که در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ولسوالی قادس این ولایت پنج سرباز کشته شده‌اند.

نجم‌الدین برهانی، سخن‌گوی والی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 7:30 شب گذشته (جمعه، 23 حوت) از چند استقامت در چهار کیلومتری مرکز ولسوالی قادس حمله کرده بودند.

آقای برهانی توضیح داد که دو سرباز پولیس ملی، یک سرباز نیروهای خیزش مردمی و یک سرباز قطعه‌ ویژه‌ی ارتش شامل کشته‌شدگان این حملات طالبان‌اند.

از سویی هم، او گفت که در جریان درگیری‌ها در این حملات، تلفاتی بر جنگ‌جویان گروه طالبان نیز وارد شده، اما تا کنون رقم آن مشخص نیست.

پس از ختم هفته‌ی کاهش خشونت این دومین بار است که طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ولایت بادغیس حملاتی راه‌اندازی می‌کنند. در حمله‌ی این گروه بر یک پاسگاه ارتش ملی در ولسوالی بالامرغاب، دو سرباز ارتش کشته شده بودند.

گفتنی است که نیروهای افغان هم‌اکنون در نبرد با گروه طالبان در حالت دفاعی قرار دارند. دو روز پیش (پنج‌شنبه، 22 حوت) حمدالله محب، مشاور امنیت ملی به این گروه هشدار داده بود در صورتی که خشونت را پایان ندهد، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر موضع می‌دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *