مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله

وزارت داخله: در سال جاری دو هزار و 105 غیرنظامی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در جریان سال جاری خورشیدی (1398)، دو هزار و 105 غیرنظامی در نتیجه‌ی حملات تروریستی کشته شده‌اند.

آقای اندرابی که امروز (شنبه، 24 حوت) در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» صحبت می‌کرد، گفت که بیشتر این غیرنظامیان در نتیجه‌ی انفجار ماین و حملات انتحاری کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، یک هزار و 514 مورد انفجار ماین و 61 مورد حمله‌ی انتحاری از سوی جنگ‌جویان مخالف دولت صورت گرفته است.

سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور افزود که تلفات نیروهای پولیس 18.5 درصد در جریان سال جاری کاهش یافته است. او آماری از تلفات نیروهای امنیتی ارایه نکرد، اما توضیح داد که تلفات پولیس ملی 11 درصد و از پولیس محلی 26 درصد کاهش یافته است.

براساس گفته‌های محمدمسعود اندرابی، به تعداد 9 هزار و 396 جنگ‌جوی مخالف دولت در جریان سال جاری، کشته و دو هزار 983 جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند. همچنان یک هزار و 934 به ظن سازمان‌دهی حملات تروریستی بازداشت شده‌اند.

گفتنی است که دو هزار و 412 عملیات مشترک و مستقل علیه این مخالفان مسلح دولت در سال جاری راه‌اندازی شده است.

مبارزه با جرایم جنایی و مواد مخدر

آقای اندرابی در برنامه‌ی حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در جریان سال جاری، 16 هزار و 343 رویداد جنایی در کشور ثبت شده است. به گفته‌ی او، این رقم واقعیات جنایی در نسبت به سال 1397 خورشیدی، 21 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست وزارت داخله‌ی کشور افزود که 20 هزار و 554 نفر مظنون در پیوند به این واقعیات بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی او، یک هزار و 379 نفر که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت جلب دادستانی کل و دادگاه‌ها قرار داشتند، نیز از سوی پولیس بازداشت شده‌اند.

محمدمسعود اندرابی با اشاره به مبارزه با مواد مخدر نیز گفته است که نیروهای پولیس سه هزار و 661 مورد عملیات در راستای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر راه‌اندازی کرده‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات، چهار هزار و 235 نفر در پیوند به قضایای مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

نیروهای پولیس همچنان یک هزار و 169 تن مواد مخدر انواع مختلف کشف و ضبط شده و همچنان بیش از 120 دستگاه لابراتوار تولید و 30 ذخیره‌گاه بزرگ مواد کشف و از بین برده شده است.

آقای اندرابی گفت که در جریان سال جاری 163 هزار و 500 هکتار زمین کوکنار کشت شده است که 38 درصد کاهش کشت کوکنار را در سال گذشته نشان می‌دهد.

مبارزه با فساد اداری

محمدمسعود اندرابی با اشاره به مبارزه‌ی وزارت داخله با فساد اداری گفت که در جریان سال جاری خورشیدی، 725 نفر از منسوبین وزارت امور داخله در پیوند به فساد اداری بازداشت شده‌اند.

او افزود که دوسیه‌ی نسبتی همه‌ی این افراد به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

آقای انداری همچنان افزود که در جریان امسال، در بخش معاشات پولیس سه میلیارد افغانی و در بخش اعاشه‌ی پولیس 2 میلیاد افغانی صرفه‌جویی شده است. او افزود که 719 میلیون افغانی دیگر نیز از مصارف غیرمؤثر صرفه‌جویی شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *