ویروس کرونا؛ افغانستان تمام مؤسسات آموزشی را تا پایان ماه حمل تعطیل کرد

ویروس کرونا؛ افغانستان تمام مؤسسات آموزشی را تا پایان ماه حمل تعطیل کرد

اطلاعات روز: به دنبال ثبت 11 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در افغانستان، تمامی مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی به خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس تا 30 حمل سال آینده‌ی خورشیدی (1399) تعطیل شد.

وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک امروز (شنبه، 24 حوت) در تویتی گفته که این مؤسسات آموزشی براساس پیشنهاد مشترک وزارت‌های صحت عامه، معارف، تحصیلات عالی و اطلاعات و فرهنگ و منظوری رییس‌جمهوری تعطیل شده است.

پیش از این به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ریاست تربیت بدنی و ورزش کشور تمام مسابقات و برنامه‌های ورزشی را در سراسر کشور تعطیل کرده بود.

آقای عمر همچنان گفته بود که مراسم تجلیل از جشن نوروز در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ و جهنده‌بالا در دیگر نقاط کشور از جمله در کارته‌ی سخی شهر کابل به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز لغو شده است.

او از شهروندان کشور خواسته است که نوروز را در خانه‌های‌شان تجلیل کرده و از سفر و تجمعات جلوگیری کنند.

پیش از این محمد اشرف غنی در نخستین جلسه‌ی شورای امنیت ملی گفته بود که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمعات جلوگیری و از برگزاری جشن نوروز خودداری شود.

قبل از آقای غنی، وزارت صحت نیز از مردم خواسته بود که در جشن نوروز شرکت نکنند.

تا کنون 11 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است؛ شش واقعه‌ی آن در هرات، سه واقعه در سمنگان و یک یک واقعه هم در ولایت‌های بلخ و کاپیسا ثبت شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *