ARG

ویروس کرونا؛ وزیر صحت خواهان تعطیلی مجلس نمایندگان شد

اطلاعات روز: همزمان با افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه می‌گوید که امکان شیوع ویروس کرونا در مجلس نمایندگان هم وجود دارد.

آقای فیروز که امروز (یک‌شنبه، 25 حوت) در نشست استماعیه‌ی مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا، مجلس نمایندگان تعطیل شود.

به گفته‌ی او، برای جلوگیری از شیوع کرونا فاصله بین افراد حداقل دو متر در نظر گرفته شود، اما این امکان در مجلس نمایندگان وجود ندارد.

وزیر صحت گفت که عمده‌ترین مشکل و عاملی که ویروس را منتقل می‌کند، فاصله بین افراد است. به گفته‌ی او، زمانی که فاصله بین افراد کمتر از دو متر باشد، امکان انتقال ویروس وجود دارد.

آقای فیروز گفت: «پیشنهادم به رییس صاحب مجلس این است که در پارلمان هم زمینه‌ی انتقال ویروس موجود است. باید محیط باز باشد و فضای باز باشد و فاصله حداقل بین افرادی که باهم می‌نشینند، دو متر باشد، در غیر آن زمینه‌ی انتشار ویروس وجود دارد، از همین خاطر پیشنهادم این است که تعطیلی مکاتب و پوهنتون تا آخر ماه حمل تعطیل شده و در ضمن به‌حیث یک مسئول صحی می‌گویم که یک مرجع انتشار ویروس می‌تواند پارلمان باشد. از این خاطر رخصتی‌اش یک امر حتمی و ضروری است.»

این در حالی است که تا کنون 16 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، از ایران به کشور برگشته‌اند.

ورود رو به افزایش مهاجرین از ایران نگرانی‌هایی را از شیوع بیشتر این ویروس خلق کرده است.

فریدون بارکزی، معین مسلکی وزارت سرحدات و اقوام قبایل امروز در جلسه‌ی استماعیه‌ی مجلس گفت که روزانه شش تا ده هزار نفر از ایران از طریق مرز اسلام‌قلعه وارد هرات شده و از آنجا به دیگر ولایات سفر می‌کنند.

آقای بارکزی همچنان گفت که روزانه حدود دوهزار نفر از طریق مرز نیمروز رفت‌آمد دارد.

سیدحسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین نیز در این جلسه گفت که روزانه تا حدود 14 تا 15 هزار مهاجر افغان از طریق مرزها وارد کشور می‌شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *