وزارت خارجه‌ی افغانستان
MFA

کرونا در افغانستان؛ وزارت خارجه کنفرانس‌های دوجانبه و سه‌جانبه را لغو کرد

اطلاعات روز: همزمان با افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور، وزارت خارجه می‌گوید که تمامی جلسات و کنفرانس‌های دوجانبه و سه‌جانبه را لغو کرده است.

محمدهارون چخانسوری، سرپرست وزارت خارجه که امروز (یک‌شنبه، 25 حوت) در جلسه‌ی استماعیه‌ی مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، گفت که تمام سفرهای خارجی لغو و صدور ویزا برای شهروندان خارجی نیز محدود شده است.

آقای چخانسوری همچنان گفت که جلسات و کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شده از طریق ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد.

او تأکید کرد که به سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در کشورهای دیگر نیز هدایت داده شده است که به وضعیت صحی شهروندان افغان توجه کند و در صورتی که کمک صحی لازم باشد، در هماهنگی با کشورهای میزبان اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

سرپرست وزارت خارجه از نمایندگان مجلس نیز خواست که سفرهای خارجی‌شان را تعویق و یا لغو کند. آقای چخانسوری از نمایندگان همچنان خواست که از طریق آگاهی‌دهی مردم را همکاری و با ویروس کرونا مبارزه کنند.

به گفته‌ی او، برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور تا کنون 500 کیت تشخیصیه‌ی کرونا از سوی امارات متحده‌ی عربی کمک شده و قرار است 500 کیت دیگر در آینده‌ی نزدیک کمک شود. چخانسوری علاوه کرد که 10 میلیون دالر از سوی سازمان جهانی صحت کمک می‌شود و چین نیز اعلام همکاری کرده است.

این در حالی است که تا کنون 16 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، از ایران به کشور برگشته‌اند. این واقعات در هرات، سمنگان، کاپیسا، بلخ و سمنگان به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *