بازارهای عنعنوی در کاپیسا به‌خاطر جلوگیری از ویروس کرونا تعطیل شد

اطلاعات روز: همزمان با افزایش واقعات کرونا در کشور و ثبت یک واقعه‌ی مثبت این ویروس در کاپیسا، برگزاری نشست‌های بزرگ و بازارهای عنعنوی در سطح این ولایت تا مدت نامعلوم ممنوع اعلام شد.

دفتر مطبوعاتی والی کاپیسا امروز (یک‌شنبه، 25 حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که این فیصله در جلسه‌ی کمیته اضطرار به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا «COVID-19» صادر شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که نهادهای امنیتی، ولسوالان، شهرداری‌ها و دیگر ادارات ذی‌ربط مکلف‌اند در همکاری با شوراهای انکشافی، وکیلان گذر، ملک‌های قریه و مردم کاپیسا در زمینه اجراآت کنند.

ریاست‌های صحت عامه، حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ، رادیوتلویزیون ملی، ولسوالان و شهردارها نیز موظف شده‌اند تا به‌گونه‌ی گسترده در مورد ویروس کرونا، شیوه‌ی جلوگیری و موارد بهداشتی را به مردم آگاهی‌دهی کنند.

در اعلامیه از مردم کاپیسا نیز خواسته شده است که گزارش موارد مشکوک و افرادی را که تازه از ایران و چین وارد کشور می‌شوند، اطلاع‌دهی کنند.

این در حالی است که تا کنون 16 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، از ایران به کشور برگشته‌اند. این واقعات در هرات، سمنگان، کاپیسا، بلخ و سمنگان به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *