وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور اشرف غنی

وحید عمر: افغانستان فقط یک رییس‌جمهور دارد

اطلاعات روز: وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک می‌گوید که انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافته و براساس نتایج آن تنها محمداشرف غنی به‌حیث رییس‌جمهور انتخاب شده است.

آقای عمر که امروز (یک‌شنبه، 25 حوت) در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که مراسم تحلیف آقای غنی در حضور دنیا و مردم افغانستان و همچنان در حضور پارلمان و دادگاه عالی برگزار شد.

به گفته‌ی او، پارلمان و دادگاه عالی مشروعیت ملی در افغانستان و حضور سفیران و نمایندگان کشورها در مراسم تحلیف آقای غنی نیز مشروعیت بین‌المللی این مراسم را تأمین کرده است.

مشاور ارشد رییس‌جمهوری همچنان گفت که نارضایتی‌هایی نیز وجود دارد که باید در حد مدنی‌اش حفظ شود. آقای عمر در عین حال ابراز امیدواری کرد که به این نارضایتی‌ها از طریق گفت‌وگو پرداخته و در آینده‌ی نزدیک به آن رسیدگی شود.

او تأکید کرد که براساس قانون اساسی افغانستان تنها یک رییس‌جمهور دارد: «ولی یک چیزی که واضح است این است، از نقطه نظر مشروعیت سیاسی قانونی و جهانی افغانستان یک حکومت مشروع دارد. در این قسمت هیچ سوالی وجود ندارد.»

وحید عمر در بخشی از صحبت‌هایش افزود که پس از مراسم تحلیف، حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین و عبدالرب رسول سیاف با آقای غنی دیداری داشته‌اند.

او در مورد جزئیات این دیدارها چیزی نگفت، اما تأکید کرد که دیدارهای رهبران سیاسی با رییس‌جمهوری یک امر معمول است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که در تاریخ نوزدهم حوت دو مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در کابل برگزار شد. محمداشرف غنی در ارگ و عبدالله عبدالله در قصر سپیدار به‌حیث رییس‌جمهور سوگند یاد کردند.

یک روز پس از آن، اشرف غنی در فرمانی، ریاست اجراییه را لغو کرد و در مقابل آقای عبدالله نیز اعلام کرد که حکومت وحدت ملی پایان یافته و اشرف غنی دیگر رییس‌جمهور نیست.

دیدگاه‌های شما
  1. بر پدرو مادرشان لعنت آبروی هرچه سیاست مدار را برده اند در هیچ کشوری اینگونه نیست که در کشور ماست خود آنها خجالت نمی‌کشند ما مهاجرین افغان از این گونه سیاست مداران خجالت می‌کشیم خداوند متعال زودتر نابودشان کند و کسانی که واقعاً برای وطن دل می‌سوزاند سر کار شود واین به خاک وخون کشاندن مردم بی گناه تمام شود. انشاءالله

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *