امتحان کانکور به تعویق افتاد

اطلاعات روز: یک روز پس از اعلام حکومت مبنی بر تعطیلی مؤسسات آموزشی در کشور، وزارت تحصیلات عالی از تعویق برگزاری امتحان کانکور خبر داده است.

محمدحنیف فرزان، معاون سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی امروز (یک‌شنبه، 25 حوت) به روزنامه اطلاعات روزگفت که برگزاری امتحان کانکور به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ صحت و سلامتی جوانان برای مدت نامعلوم به تعویق افتاده است.

آقای فرزان همچنان گفت که فیصله در مورد تعویق امتحان کانکور با در نظرداشت حکم ریاست‌جمهوری در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها و مکاتب دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

به گفته‌ی او، امتحان کانکور مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی قرار بود روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته‌ی جاری آغاز شود، اما براساس فیصله‌ی تازه تا مدت نامعلوم به تعویق افتاده است.

معاون سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی در عین حال گفت که امتحان کانکور دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی دولتی نیز که قرار بود در پانزدهم حوت برگزاری شود، بنابر برخی چالش‌ها به ماه حمل به تعویق افتاده بود. به گفته‌ی او، تا کنون در مورد تعویق دوباره‌ی امتحان کانکور دانشگاه‌های دولتی تصمیمی گرفته نشده، اما ممکن است به تعویق بیافتد.

حکومت روز گذشته تمامی مؤسسات آموزشی به‌شمول دانشگاه‌ها و مکاتب را به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه حمل سال آینده‌ی خورشیدی تعطیل کرده بود.

این در حالی است که تا کنون 16 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، سمنگان، کاپیسا، بلخ و دایکندی به ثبت رسیده است. ثبت واقعات مثبت ویروس کرونا تا کنون سبب شده است که برگزاری جشن نوروز و برنامه‌ها و مسابقات ورزشی نیز تعطیل شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *