اداره خط آهن اعلام کرد که روز دوشنبه نُه هزار و 14 تُن مواد غذایی وارد کشور شده است

اطلاعات روز: یک روز پس از افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی در شهر کابل، اداره‌ خط آهن کشور اعلام کرده است که واردات مواد غذایی از کشورهای آسیای میانه از طریق خطوط آهن به‌شکل عادی ادامه دارد.

اداره خط آهن امروز (سه‌شنبه، 27 حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که تنها روز گذشته 215 واگون اموال تجارتی از مسیرهای خطوط آهن حیرتان – مزارشریف، آقینه و تورغندی وارد کشور شده است. از مجموع 215 واگون، 139 واگون آن مواد غذایی بوده است.

به نقل از اعلامیه، در مجموع نُه هزار و 14 تُن مواد غذایی به‌شمول آرد، روغن، برنج و دیگر مواد ارتزاقی وارد افغانستان شده است.

اداره خط آهن در ادامه گفته است که افغانستان از طریق خطوط آهن حیرتان – مزارشریف، ایستگاه‌های خطوط آهن آقینه و تورغندی به شبکه خط آهن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، چین و روسیه وصل است که صادرات و واردات کالاهای تجارتی از این مسیرها صورت می‌گیرد.

این در حالی است که در دو روز اخیر بهای مواد غذایی از جمله آرد و روغن به‌شکل سرسام‌آوری در بازارهای شهر کابل به دلیل ترس از گسترش ویروس کرونا افزایش یافته است. روز گذشته یک بوجی آرد در بدل 2500 افغانی نیز به فروش رسیده بود.

به دنبال آن، وزارت داخله اعلام کرد که پولیس در هماهنگی با شهرداری کابل، عمده‌فروشی‌هایی که دست به گران‌فروشی و احتکار بزنند را مُهر و لاک و مالکان آن‌را جریمه می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *