خلیل‌زاد: بحران ناشی از تحلیف دوگانه به امنیت افغانستان ضرر می‌رساند

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که بحران سیاسی ناشی از انتخابات و تحلیف دوگانه به امنیت افغانستان ضرر می‌رساند.

آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (پنج‌شنبه، 29 حوت) در رشته‌تویتی گفته است که زمان آن فرا رسیده تا افغان‌ها باهم مصلحت کنند و با کنار گذاشتن اختلافات‌شان، بحران سیاسی ناشی از این تحلیف دوگانه را حل کنند.

او تأکید کرده است: «این بحران امنیت را متضرر می‌کند.»

از سویی هم آقای خلیل‌زاد گفته است که ویروس کرونا هم‌اکنون تهدید مرگباری برای افغانستان به میان آورده و این تهدید ایجاب می‌کند که رهبران سیاسی افغان‌ها کشور و مردم‌شان را در اولویت قرار دهند.

او تأکید کرده که با شیوع این بیماری هم‌اکنون «موضوع زندگی و مرگ» مطرح است.

این در حالی است که تاکنون 22 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان تشخیص شده است. ابتلای اولین فرد به ویروس کرونا در افغانستان در تاریخ 5 حوت اعلام شد.

همچنان 273 مورد مشکوک به ویروس کرونا تا به‌حال منفی تشخیص شده و 45 واقعه‌ی دیگر نیز تحت معاینه قرار دارد.

از سویی هم، آقای خلیل‌زاد در حالی تحلیف دوگانه را به ضرر امنیت افغانستان خواسته است که محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله ده روز پیش (19 حوت) مراسم جداگانه‌ی تحلیف در ارگ و کاخ سپیدار برگزار کردند. یک روز پس از آن، اشرف غنی در فرمانی، ریاست اجراییه را لغو کرد و در مقابل آقای عبدالله نیز اعلام کرد که حکومت وحدت ملی پایان یافته و اشرف غنی دیگر رییس‌جمهور نیست.

دو طرف علی‌رغم تلاش‌های شماری از چهره‌های سیاسی هنوز به راه‌حلی دست نیافته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *