والی نام‌نهاد و 29 جنگ‌جوی داعش در لغمان به نیروهای امنیت ملی تسلیم شدند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت لغمان می‌گویند که یک والی نام‌نهاد گروه داعش به‌همراه 29 جنگ‌جوی دیگر این گروه به نیروهای امنیت ملی تسلیم شده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی والی لغمان به نشر رسیده، آمده است که این تعداد جنگ‌جویان گروه داعش امروز (پنج‌شنبه، 29 حوت) خودشان را به نیروهای امنیت ملی تسلیم کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، این جنگ‌جویان از ساکنان ولایت لغمان می‌باشند که در ولایت کنر با نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان می‌جنگیده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی لغمان تأکید کرده است که هیچ یکی از این جنگ‌جویان داعش در ولسوالی‌های پنج‌گانه این ولایت فعالیت تروریستی نداشته‌اند.

به نقل از خبرنامه، این جنگ‌جویان هم‌اکنون از جنگ دست کشیده و تعهد کرده‌اند که پس از این زندگی صلح‌آمیز را اختیار می‌کند.

ولایت لغمان در همسایگی ولایت کنر قرار دارد. کنر از ولایت‌های ناامن در شرق کشور می‌باشد که با پاکستان نیز مرز مشترک دارد. ولایت ننگرهار، جایی که پیش از این خاستگاه اصلی داعش در افغانستان پنداشته می‌شد، نیز در همسایگی ولایت کنر قرار دارد.

دولت افغانستان چند ماه پیش شکست کامل داعش در ننگرهار را اعلام کرده بود و گفته بود که اعضای این گروه در شماری از ولایات دیگر نیز فعالیت دارند که به‌زودی سرکوب خواهند شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *