کمیته‌ی اضطراری کرونا؛ رژیم کاری ادارات دولتی با سه ساعت کاهش تنظیم شود

اطلاعات روز: به دنبال ثبت 22 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور، کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده است که رژیم کاری ادارات دولتی از آغاز کار در ماه حمل تا اول ماه رمضان با سه ساعت کاهش تنظیم شود.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی سرور دانش، معاون دوم محمداشرف غنی به نشر رسیده، آمده که این سه ساعت کاهش در رژیم کاری ادارات دولتی امروز (پنج‌شنبه، 29 حوت) در دومین نشست «کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا» فیصله شده است.

براساس این فیصله، رژیم کاری در تمامی روزهای هفته (از شنبه تا پنج‌شنبه) از ساعت هشت صبح تا ساعت یک بعد از ظهر می‌باشد.

دیروز (چهارشنبه، 28 حوت) وزارت کار و امور اجتماعی اما از تغییر رژیم آغاز و ختم کاری ادارات دولتی در شش ماه اول سال آینده‌ی خورشیدی (1399) خبر داده بود.

براساس مکتوبی که از سوی این وزارت به وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور فرستاده شده بود، کار در ادارات دولتی از روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت هشت صبح شروع و تا ساعت چهار پس از چاشت ادامه دارد که صرف یک ساعت (از ساعت ۱۲ الی یک بعد از چاشت) به علت صرف غذا و ادای نماز در میان آن وقفه است.

همین طور در این مکتوب آمده است که رژیم کاری در روزهای پنج‌شنبه، از ساعت هشت صبح تا یک پس از چاشت بدون داشتن کدام وقفه‌ای می‌باشد.

وزارت کار و امور اجتماعی اما خاطرنشان کرده بود که در ماه رمضان رژیم کاری از روز شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت هشت صبح شروع و تا ساعت یک پس از چاشت است.

کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حالی فیصله کرده است که رژیم کاری کاهش یابد که پیش از این دولت افغانستان به‌خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس، تمامی مؤسسات آموزشی و تحصیلی را در کشور تا آخر ماه حمل تعطیل و برگزاری جشن نوروز، مراسم‌های سنتی به‌شمول شیرینی‌خوری و عروسی و برنامه‌ها و مسابقات ورزشی نیز لغو کرده بود.

همچنان روند توزیع پاسپورت در مرکز و ولایات تا آخر ماه حمل سال آینده متوقف شده است.

این در حالی است که تا کنون 22 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است. 13 واقعه در ولایت هرات، سه واقعه در ولایت سمنگان، دو واقعه در ولایت لوگر و یک یک واقعه در ولایت‌های بلخ، کاپیسا، دایکندی و بادغیس به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *