بدخشان

ادعاهای ضدونقیض در مورد سقوط مرکز ولسوالی یمگان بدخشان به‌دست طالبان

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت بدخشان می‌‎گویند که مرکز ولسوالی یمگان این ولایت به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

احمدجاوید مجددی، عضو شورای ولایتی بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالب از نیمه‌های شب گذشته به این طرف از چندین استقامت بر مرکز ولسوالی یمگان حمله کرده‌اند.

آقای مجددی همچنان گفت که در حال حاضر درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان جریان دارد. به گفته‌ی او، به دو طرف تلفاتی وارد شده، اما به دلیل شدت درگیری، تا کنون جزئیاتی در مورد آمار آن مشخص نیست.

سخن‌گوی والی بدخشان نیز تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان از چند استقامت بر مرکز ولسوالی یمگان این ولایت حمله کرده‌اند.

نیک‌محمد نظری در صحبت با روزنامه اطلاعات روز سقوط مرکز ولسوالی یمگان را رد کرد و افزود که در حال حاضر درگیری‌ها در اطراف ساختمان ولسوالی یمگان و فرماندهی پولیس این ولسوالی جریان دارد.

به گفته‌ی او، نیروهای کمکی از شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان به ولسوالی یمگان فرستاده شده و حملات هوایی و زمینی برای دفع این حمله‌ی طالبان جریان دارد.

او در مورد تلفات دو طرف چیزی نگفت.

این در حالی است که طالبان از بامداد وقت امروز (شنبه، 9 حمل) بر پاسگاه‌های نیروهای ارتش و پولیس در روستاهای «دهن آب خستک» و «آب راغک» ولسوالی جرم این ولایت نیز حمله کرده‌اند.

شماری از رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که در این حمله بیش از ده سرباز ارتش و پولیس کشته‌شده‌اند. منابع رسمی در مورد تلفات چیزی نگفته‌اند.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی بدخشان، درگیری‌ها هم‌اکنون در این مناطق جریان دارد و برای دفع این حملات، نیروهای بیشتری به ساحه اعزام شده‌اند.

آقای نظری افزود که بر هر دو طرف تلفاتی وارد شده، اما به دلیل غیرفعال‌بودن شبکه‌های مخابراتی، تا کنون آمار دقیق در دست ندارد.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های نسبتا ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از آن حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *