درگیری تفنگ‌داران غیرمسئول در تخار جان سه غیرنظامی را گرفت

اطلاعات روز: شماری از باشندگان ولسوالی کلفگان ولایت تخار در اعتراض به کشته‌شدن سه غیرنظامی در جریان درگیری افراد مسلح غیرمسئول در این ولسوالی، شاه‌راه تخار – بدخشان را به‌روی ترافیک مسدود کرده‌اند.

جواد هجری، سخن‌گوی والی تخار به روزنامه اطلاعات روز گفت که شب گذشته (دوشنبه، 11 حمل) دو تفنگ‌دار غیرمسئول در مرکز ولسوالی کلفگان با هم درگیر شده‌اند که در نتیجه تیراندازی آنان سه باشنده‌ی محل کشته شده‌اند.

آقای هجری گفت که باشندگان محل در اعتراض به کشته شدن غیرنظامیان در جریان درگیری تفنگ‌داران غیرمسئول، با به دوش کشیدن اجساد آنان، شاه‌راه تخار – بدخشان را مسدود کرده‌اند.

او گفت که با دخالت پولیس، درگیری میان تفنگ‌داران غیرمسئول فروکش کرده است. هجری تأکید کرد که حکومت محلی هیأتی را برای بررسی این قضیه به محل اعزام کرده است که نتایج بررسی‌های این هیأت بعدا همگانی خواهد شد.

سخن‌گوی والی تخار گفت که تفنگ‌داران غیرمسئول در حال حاضر از ساحه فرار کرده‌اند و با تکمیل شدن بررسی‌های هیأت توظیف شده، برای بازداشت آنان اقدام خواهد شد.

تخار در شمال‌شرق کشور یکی از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی این ولایت حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند. در کنار طالبان، فعالیت تفنگ‌داران غیرمسئول دیگر نیز برای امنیت تخار یک چالش به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *