رهایی زندانیان؛ هیأت سه نفری طالبان با کمیته فنی گروه تماس مقدماتی صلح دولت در کابل دیدار کرد

اطلاعات روز: هیأت سه نفری گروه طالبان یک روز پس از سفرش به کابل با کمیته فنی گروه تماس مقدماتی صلح دولت افغانستان دیدار کرده است. این نخستین گفت‌وگوی مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان است.

دفتر شورای امنیت ملی امروز (چهارشنبه، 13 حمل) در رشته‌تویتی گفته است که در این دیدار مستقیم در مورد رهایی زندانیان دو طرف بحث و گفت‌وگو شده است. در نشست دو طرف، نمایندگان صلیب سرخ نیز حضور داشته‌اند.

شورای امنیت ملی همچنان گفته است که دو طرف در مورد رهایی زندانیان به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند. گفت‌وگوی دو طرف برای امروز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

یک هیأت سه نفری گروه طالبان روز گذشته برای بحث فنی در مورد رهایی زندانیان به کابل آمد. قرار بود یک هیأت هشت نفری این گروه در هشتم حمل به کابل بیاید، اما طالبان اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی به تأخیر افتاده است.

از سویی هم، دیدار مستقیم هیأت طالبان با دولت افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که دو طرف پیش از این دست‌کم سه بار از طریق ویدیو کنفرانس باهم در مورد رهایی زندانیان گفت‌وگو کرده بودند.

در آخرین کنفرانس ویدیویی دو طرف توافق کرده بودند که یک هیأت از طالبان برای بحث بیشتر در مورد رهایی زندانیان به کابل سفر کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *