ابتلای ۲۳۹ نفر به کرونا؛ محموله‌ی طبی کمک چین به کابل رسید

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه می‌گوید که با ثبت 43 واقعه‌ی مثبت جدید ویروس کرونا در ولایت‌های هرات و کابل، رقم مبتلایان به این ویروس در کشور به 239 نفر رسیده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه ناوقت شب گذشته (چهارشنبه، 13 حمل) گفته است که از جمع این 43 مبتلای جدید به ویروس کرونا، ابتلای 41 نفرشان در هرات و دو نفرشان در کابل تشخیص شده است.

آقای مایار همچنان توضیح داده است که افراد جدید مبتلا به هرات شامل 17 خانم و 24 مرد می‌شوند. به گفته‌ی او، هیچ یک از این مبتلایان تاریخچه‌ی سفر به ایران را نداشته است.

با ثبت این واقعات، رقم مبتلایان به ویروس کرونا به‌شمول چهار نظامی ناتو و دو دیپلمات خارجی به 239 نفر می‌رسد. از مجموع این تعداد، چهار نفرشان جان داده و 10 نفر دیگر نیز بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده‌اند.

رسیدن نخستین محموله‌ی طبی چین در کابل

همزمان با افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان، وانگ یو، سفیر چین در کابل امروز (پنج‌شنبه، 14 حمل) در تویتی گفته است که نخستین محموله‌ی طبی چین به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کابل رسیده است.

محمدسرور دانش، معاون دوم محمداشرف غنی نیز امروز حین تحویل این محموله‌های طبی گفت که کمک‌های طبی چین در آینده نیز ادامه می‌یابد.

این محموله شامل تست‌های تشخیصیه، وسایل نمونه‌گیری و وسایل محافظتی از جمله ماسک‌های N95 می‌شود.

در سوم حمل سال جاری، سفیر چین در کابل در دیدار با محمدهمایون قیومی، سرپرست پیشین وزارت مالیه گفته بود که کشورش در سیزدهم حمل ده هزار تست کرونا، دو عدد دستگاه تهویه هوا و دو ماشین اکسیجن را در اختیار حکومت افغانستان قرار می‌دهد.

سفیر چین همچنان گفته بود که شرکت «علی بابا» 100 هزار ماسک و بیست هزار ماشین آلات تشخیص کرونا را به افغانستان کمک می‌کند.

یک روز پیش از آن، جک ما، بنیان‌گذار سایت چینی فروش آنلاین «علی‌بابا» گفته بود که یک بسته از کمک‌‎های عاجل را برای مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان و چند کشور آسیایی کمک می‌کند.

از سویی هم، وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت که امروز (چهارشنبه، 13 حمل) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، همچنان گفت که 500 کیت تشخیصیه‌ی ویروس کرونا را به تازگی از سوی امارات متحده عربی دریافت کرده است. امارات متحده عربی پیش از این نیز 500 کیت تشخیصیه به افغانستان کمک کرده بود.