دولت برای مقابله با کرونا در پنج ولایت شمالی 160 میلیون افغانی اختصاص داد

اطلاعات روز: محمداشرف غنی هدایت داده است که مبلغ 160 میلیون افغانی به‌خاطر مبارزه با شیوع ویروس کرونا به ولایت‌های بلخ، فاریاب، سمنگان، جوزجان و سرپل در شمال کشور انتقال یابد.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای غنی این موضوع را شام دیروز (چهارشنبه، 13 حمل) در صحبتی با والیان این تعداد ولایت‌ها مطرح کرده است.

به نقل از اعلامیه‌ها، برای هر کدام از ولایت‌های بلخ و فاریاب مبلغ 50 میلیون افغانی و برای هر کدام از ولایت‌های سمنگان، جوزجان و سرپل مبلغ 20 میلیون افغانی اختصاص داده شده است.

اشرف غنی در تاریخ 27 حوت سال گذشته (1398 خورشیدی) نیز هدایت داده بود که مبلغ 400 میلیون افغانی بودجه‌ی اضطراری برای مقابله با شیوع و مهار ویروس کرونا به ولایت هرات انتقال یابد.

همچنان او در صحبتی با والیان نیمروز، فراه، غور بادغیس و هلمند نیز گفته بود که حکومت برای جلوگیری از شیوع کرونا برای هریک از ولایات فراه، غور و بادغیس مبلغ 20 میلیون افغانی و برای هر کدام از ولایت‌های نیمروز و هلمند مبلغ 50 میلیون افغانی را اختصاص داده است.

دو روز پیش نیز آقای غنی هدایت داد که مبلغ 160 میلیون افغانی به‌خاطر مبارزه با شیوع ویروس کرونا به ولایت‌های قندهار، ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان انتقال یابد. از این مجموع به هرکدام از ولایت‌های قندهار و ننگرهار مبلغ 50 میلیون و به هر کدام دیگر این ولایت‌ها مبلغ 20 میلیون افغانی اختصاص داده شده است.

حکومت افغانستان در حالی این مقدار مبلغ را به ولایت‌ها در زون‌های مختلف برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اختصاص می‌دهد که تاکنون رقم مبتلایان به این ویروس به‌شمول چهار نظامی ناتو و دو دیپلمات خارجی در کابل به 239 نفر رسیده است.

از این مجموع، چهار نفر شان فوت کرده و ده نفر دیگرشان نیز بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده‌اند.