سه عضو کلیدی طالبان در سمنگان کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که مولوی ظریف، مسئول کمیسیون نظامی گروه طالبان برای ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی کشته شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (شنبه، 16 حمل) منتشر شده، آمده است که مولوی ظریف و چهار عضو دیگر گروه طالبان روز گذشته در بازار «چهارمغزک» ولسوالی دره صوف بالا کشته شده‌اند.

این عملیات از سوی نیروهای پولیس ملی و امنیت ملی به همکاری مردم محل راه‌اندازی شده است. در جریان این عملیات، یک عضو دیگر گروه طالبان زخمی شده است.

وزارت داخله گفته است که این عملیات پس از آن راه‌اندازی شده است که روز گذشته جنگ‌جویان گروه طالبان به‌منظور جمع‌آوری عشر و ذکات وارد بازار «چهارمغزک» شده بودند.

این وزارت در مورد تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در جریان این عملیات چیزی نگفته است.

از سویی هم، وزارت داخله گفته است که روز گذشته در نتیجه‌ی اختلافات درونی و درگیری میان دو گروهی از جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی دره صوف پایین ولایت سمنگان، دو عضو کلیدی این گروه کشته شده‌اند.

این درگیری بر سر جمع‌آوری عشر و ذکات در روستای «بغک» ولسوالی دره صوف پایین رخ داده که در نتیجه‌ی آن مولوی فضل‌الحق، مسئول نظامی طالبان برای ولسوالی دره صوف پایین و مولوی نعیم، یک سردسته‌ی مشهور طالبان کشته شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *