پاسخ غنی و عبدالله به چهره‌های سیاسی: توقف تقرری‌ها و تمدید مهلت برای مذاکره

اطلاعات روز: به دنبال خواست شماری از چهره‌های سیاسی از محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله برای توقف تعیینات مقام‌های حکومتی و تمدید مهلت برای مذاکره،‌ آقایان غنی و عبدالله به این خواست پاسخ مثبت داده‌اند.

وحید عمر، مشاور ارشد اشرف غنی در امور روابط عامه و استراتژیک در تویتی نوشته است که بنابر درخواست رهبران و بزرگان سیاسی کشور، آقای غنی هدایت داده است تا مقرری‌های اعضای کابینه برای پنج روز متوقف شود.

آقای عمر نوشته است که اشرف غنی مقرری‌های اعضای کابینه را به‌منظور مساعدشدن فرصت بیشتر برای گفت‌وگوهای سیاسی متوقف کرده است.

کاخ سپیدار نیز در اعلامیه‌ای نوشته است که عبدالله عبدالله از خواست چهره‌های سیاسی استقبال کرده و برای بیرون رفت از بحران سیاسی، مهلت مذاکره را تمدید کرده است.

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدیونس قانونی و محمدکریم خلیلی صبح امروز در اعلامیه‌ی مشترک از محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله خواسته بودند که از تعیینات مقام‌های حکومتی برای «یک زمان مقتضی» صرف نظر و مهلت درنظر گرفته شده برای رسیدن به تفاهم را نیز تمدید کنند.

این در حالی است که محمداشرف غنی در طی دست‌کم یک هفته‌ی اخیر سه عضو کابینه‌اش را معرفی کرده است. او همچنان نامزد ریاست عمومی امنیت ملی را نیز معرفی کرده و برای ولایت هرات نیز والی تعیین کرده است.

در کنار این، چندین مقام دیگر حکومتی از جمله شهردار کابل و معیینان اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی نیز به تازگی از سوی اشرف غنی تعیین شده‌اند.

عبدالله عبدالله پیشتر گفته بود که مردم افغانستان بسیار صبر کرده و اکنون پاداش صبر آنان نباید ناامیدی باشد. او همچنان تأکید کرده بود: «کاری باید کرد که در انتخابات‌های آینده مردم شرکت کنند و من این کار را می‌کنم.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *