وزارت صحت: تا کنون 20 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و 14 نفر دیگر جان داده‌اند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که از مجموع 423 فرد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، تا کنون 20 نفر بهبود یافته و 14 نفر دیگر جان داده‌اند.

فدامحمد پیکان، معین عرضه خدمات وزارت صحت که امروز (سه‌شنبه، 19 حمل) در یک نشست خبری مشترک با وحید عمر، رییس کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد، گفت که از مجموع 423 نفر، وضعیت صحی 385 نفرشان قناعت‌بخش است.

آقای پیکان همچنان گفت که تنها 91 نفر سابقه‌ی سفر به کشورهای درگیر ویروس کرونا داشته و باقی در داخل کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

معین وزارت صحت تأکید کرد که از مجموع 71 نفری که در کابل به کرونا مبتلا اند، تنها پنج نفرشان بستری اند. او گفت که مردم در این زمینه همکاری نمی‌کنند و زمانی که نتایج آزمایش طبی‌شان مثبت اعلام شد، تماس با آنان قطع می‌شود.

او همچنان گفت که افراد مشکوک به ویروس کرونا در جامعه پنهان می‌شوند و توصیه‌های وزارت صحت را جدی نمی‌گیرند.

در همین حال، وحید عمر نیز گفت که مبارزه با ویروس کرونا یک مسئولیت دولتی نه، بلکه یک مسئولیت انسانی است. آقای عمر گفت که آگاهی عامه بخش اساسی در امر مبارزه با کرونا محسوب می‌شود و کمیته‌ی دولتی ارتباطات عامه جهت پیش‌گیری از شیوع کرونا تا کنون

وزارت صحت عامه هشدار داده است که ویروس کرونا وارد مرحله گردش اجتماعی شده است و مردم باید به صورت جدی توصیه‌های صحی را مراعات کنند.