یک مرکز تشخیص ویروس کرونا در قندهار گشایش یافت

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که یک مرکز تشخیص ویروس کرونا مجهز با تمامی امکانات طبی در شهر قندهار افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، آمده است که این مرکز تشخیص ویروس کرونا دیروز (سه‌شنبه، 19 حمل) توسط فیروزالدین فیروز، وزیر این وزارت گشایش یافته است.

به نقل از خبرنامه، این مرکز با معیارهای جهانی آماده شده و ظرفیت تشخیص 100 واقعه‌ی کرونا را در روز دارد.

آقای فیروز ساخت این مرکز تشخیص ویروس کرونا را برای ولایت قندهار و سایر ولایت حوزه‌ی جنوب در همسایگی این ولایت، یک گام مهم خوانده، گفته است که پس از این نمونه‌ها برای تشخیص این ویروس از ولایت‌های ارزگان، زابل و هلمند به این مرکز فرستاده می‌شود.

او همچنان گفته است که برای تجهیز آن، مقدار سه تُن تجهیزات که شامل دستگاه تنفس مصنوعی، بسته‌های محافظتی و سایر تجهیزات مورد نیاز می‌شود، مدنظر گرفته شده است. به گفته‌ی او، یک تُن آن دیروز به ولایت قندهار انتقال داده شده است.

پیش از این پنج مرکز تشخیص ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار و بلخ افتتاح شده بود. فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در یک نشست خبری مشترک با وزیر وزارعت، آبیاری و مالداری گفته بود که طی یک ماه آینده ظرفیت تشخیص ویروس کرونا در کشور به دوهزار نمونه در روز افزایش خواهد یافت.

تاکنون 423 نفر در سطح کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از مجموع آن، 20 نفر بهبود یافته و 14 نفر دیگر نیز فوت کرده‌اند.