مجلس نمایندگان فیروزالدین فیروز و وحید عمر را فراخواند

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان کشور فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه و وحید عمر، رییس کمیته‌ی دولتی ارتباطات عامه جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در رابطه به چگونگی توزیع کمک‌ها و مقابله با این ویروس و مصارف آن فرا خوانده است.

محمدعارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که تصمیم فراخواندن این دو مقام حکومتی امروز (چهارشنبه، 20 حمل) در نشست عمومی این مجلس گرفته شده است.

آقای رحمانی گفت که وزیر صحت عامه و رییس کمیته‌ی دولتی ارتباطات عامه جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قرار است در جلسه‌ی هفته‌ی آینده‌ی مجلس استجواب شوند. این نشست قرار است روز چهارشنبه، 27 حمل) برگزار شود.

در همین حال غلام‌حسین ناصری، دیگر عضو این مجلس گفت که این دو نفر به نمایندگی از اعضای کمیته‌ی اضطراری مبارزه با ویروس کرونا به مجلس نمایندگان فرا خوانده شده‌اند.

آقای ناصری گفت که موارد زیادی در روند مقابله با ویروس کرونا از جمله نحوه‌ی توزیع کمک‌ها و چگونگی مبارزه و مصارف آن، پرسش‌برانگیز است و باید در مورد آن توضیحات ارایه شود.

او از توزیع کمک‌ها به‌عنوان نمونه یاد کرده، گفت: «اول بنا بود که (به افراد بی‌بضاعت) آرد کمک دهند. باز آرد ندادند، گندم (به آنان) دادند؛ آن هم گندم گندیده که از دیر زمان در سیلو مانده بود، همان را آوردند و برای هر خانوار پنج کیلو توزیع کردند.»

عارف رحمانی نیز ابراز امیدواری کرده است که با احضار وزیر صحت عامه و رییس کمیته‌ی دولتی ارتباطات عامه جهت پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا در زمینه‌ی چگونگی مبارزه با ویروس کرونا و مصارف آن نتایج روشنی به‌دست آید.

این در حالی است که روز گذشته وحید عمر با نشر گزارشی از مصارف کمیته‌ی دولتی ارتباطات عامه جهت پیش‌گیری از کرونا گفته بود که نزدیک به 28 میلیون افغانی در این راستا مصرف شده است.

تاکنون ویروس کرونا در 23 ولایت کشور شیوع پیدا کرده است. تعداد کل مبتلایان آن به 423 نفر می‌رسد. از مجموع این تعداد، 20 نفرشان بهبود یافته و 14 نفر دیگرشان نیز فوت کرده‌اند.