لغزش کوه در سالنگ جنوبی؛ شاه‌راه به‌روی موترهای باربری مسدود است

اطلاعات روز: ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها اعلام کرده است که شاه‌راه تنها به‌روی موترهای مسافربری باز شده است. شاه‌راه سالنگ شب گذشته به دلیل لغزش کوه مسدود شده بود.

در اعلامیه‌ی این ریاست آمده است که حوالی ساعت 10:00 شب گذشته (چهارشنبه، 20 حمل) بدنه‌ی کوه در ساحه‌ی «تنگی هیجان» سالنگ جنوبی سقوط کرده بود.

به نقل از اعلامیه، به دلیل ادامه‌ی ریزش باران، امکان سقوط بیشتر کوه و عدم ساحه‌ی دید، امکان پاک‌کاری آن در جریان شب ممکن نبوده، اما صبح امروز عملیات پاک‌کاری آغاز و جاده به‌روی موترهای مسافربری باز شده است.

در اعلامیه از رانندگان و مسافران خواسته شده است تا هنگام عبور از این مسیر به‌ویژه در ساحه‌ی «تنگی هیجان» به رهنمایی موظفین شاه‌راه توجه کنند.

برف‌باری در سالنگ‌ها از چند روز بدینسو ادامه داشت. پیشتر وزش توفان شدید در این شاه‌‎راه سبب شده بود که بر رفت‌وآمد موترهای باربری نوع «تریلر» محدودیت وضع شود.

شاه‌راه سالنگ از بزرگ‌ترین شاهراه‌های افغانستان است که کابل را با دست‌کم ۹ ولایت در شمال این کشور وصل می‌کند. شاه‌راه سالنگ همه ساله در فصل زمستان هر از گاهی به دلیل بارش برف سنگین و وقوع برف‌کوچ‌ها در سالنگ‌های شمالی و جنوبی مسدود می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *