وزارت صحت: تنها قرنطینه‌کردن شهرها می‌تواند گسترش ویروس کرونا را به تأخیر اندازد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که قرنطینه‌کردن شهرها از عمده‌ترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در افغانستان می‌باشد.

وحیدالله مجروح، مشاور وزارت صحت عامه که امروز (شنبه، 23 حمل) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که قرنطین در افغانستان به موقوع و به‌گونه‌ی معقول اتخاذ شده است.

به گفته‌ی آقای مجروح، سیر انتشار ویروس کرونا در افغانستان صعودی است و قرنطین‌کردن شهرها می‌تواند گسترش این ویروس را به تأخیر اندازد و ساحه‌ی فعالیت آن را نیز محدود کند.

او همچنان افزود که باید قرنطینه‌شدن شهرها و ولسوالی‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا و مطابق ظرفیت‌های ولایات افزایش و گسترش داده شود.

مشاور وزارت صحت عامه همچنان گفت که تجربه‌ی افغانستان در قسمت واقعه‌یابی در ولایت هرات نیز موفق بوده و سبب شده است تا تعداد زیاد واقعات تشخیص‌ناشده‌ی ویروس کرونا در سطح جامعه شناسایی شود.

براساس گفته‌های او، این اقدام در کابل و سایر ولایات کشور نیز روی‌دست گرفته می‌شود. وحیدالله مجروح تأکید کرد که هم‌اکنون تنها در کابل 22 مرکز واقعه‌یاب ایجاد شده است.

آقای مجروح در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به گسترش مراکز تشخیص ویروس کرونا در ولایات نیز گفت با آنکه ظرفیت تشخیص این ویروس در ولایات گسترش یافته، اما باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

ثبت 34 مورد مثبت جدید کرونا در 9 ولایت

وحیدالله مجروح همچنان در این کنفرانس خبری گفت که در 24 ساعت گذشته، 34 مورد مثبت جدید ویروس کرونا در ولایت‌های قندهار، غور، بادغیس، نیمروز، هرات، کابل، میدان‌وردک، بلخ و بغلان به ثبت رسیده است.

به گفته‌ی او، این موارد شامل ابتلای هشت نفر در هرات، هشت نفر در کابل، پنج نفر در قندهار، چهار نفر در بلخ، چهار نفر در نیمروز، دو نفر در میدان‌وردک، یک نفر در غور، یک نفر در بادغیس، و یک نفر دیگر در بغلان می‌شود.

با ثبت این موارد تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 555 نفر رسیده است. از این میان، 37 نفر بهبود یافته و 18 نفر دیگر نیز جان داده‌اند.