شهر قندهار

شهر قندهار از فردا به‌صورت کامل قرنطین می‌شود

اطلاعات روز: به دنبال تشخیص 90 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت جنوبی قندهار، کمیته‌ی ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت فیصله کرده است که این شهر سر از فردا (چهارشنبه، 27 حمل) قرنطین شود.

در خبرنامه‌ای که امروز (سه‌شنبه، 26 حمل) از سوی دفتر مطبوعاتی والی قندهار به نشر رسیده، آمده است که مطابق این فیصله، این شهر به صورت «کامل» تا فرارسیدن ماه رمضان قرنطین خواهد بود.

براساس خبرنامه، تمامی هوتل‌ها، رستورانت‌ها، حمام‌ها و سالن‌های ورزشی مسدود می‌شود. همچنان برگزاری هرگونه مراسم از جمله مراسم عروسی، شیرینی‌خوری و فاتحه‌خوانی و گردهمایی‌ها در شهر قندهار تا اوایل ماه رمضان لغو شده است.

کمیته‌ی ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در قندهار همچنان فیصله کرده است که تمامی فروشگاه‌ها به‌استثنای مواد غذایی و سایر مواد اولیه مسدود می‌باشد. براساس فیصله تمامی آن فروشگاه‌ها و مراکز صحی، دواخانه‌ها، نانوایی‌ها، میوه و سبزی‌فروشی‌ها فقط می‌توانند از ساعت 12:00 شب تا 6:00 صبح باز باشند.

ساکنان این شهر نیز مکلف شده‌اند که در این مدت زمانی، مواد مورد ضرورت‌شان را خریداری کنند. اعضای کمیته‌ی ولایتی مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرده‌اند کسانی که در این مدت زمانی رفت‌وآمد می‌کنند باید ماسک و دست‌کش داشته باشند.

براساس فیصله‌ی آنان، همه‌ی مراکز تحصیلی و آموزشی به‌شمول مدارس دینی در این ولایت تعطیل است. تفریح‌گاه و پارک‌ها در شهر قندهار و ولسوالی‌های این ولایت نیز مسدود و تجمع در آن ممنوع شده است.

این کمیته همچنان در مورد فعالیت ترانسپورتی در قندهار فیصله کرده است که هیچ موتری اجازه‌ی انتقال بالاتر از سه سرنشین را ندارد.

اخیرا در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت گشت‌وگذار در اکثر ولایت‌ها از جمله کابل، هرات، غزنی، قندهار، هلمند، غور، پکتیا، خوست، لوگر، ننگرهار، بلخ، بغلان، فاریاب، بدخشان و… وضع و در تعدادی از این ولایات به اجرا گذاشته شده است.

این در حالی است که تا کنون در 27 ولایت کشور، 714 مورد مثبت ویروس کرونا تشخیص شده است. از این میان، 23 نفرشان فوت کرده و 43 نفر دیگرشان نیز بهبود یافته‌اند.