قیود روزگردی در هرات از فردا شدیدتر می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که قیود روزگردی در این ولایت سر از فردا (پنج‌شنبه، 28 حمل) شدیدتر می‌شود.

سید عبدالوحید قتالی، والی هرات که امروز در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که مطابق این قیود به هیچ «عنوان» اجازه‌ی گشت‌وگذار غیرضروری به افراد داده نمی‌شود.

او در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به بی‌توجهی مردم به قیود روزگردی به ساکنان هرات هشدار داد که مسئولان محلی در حال قبرکندن برای فوتی‌های ویروس کرونا در دشت‌ها می‌باشند.

آقای قتالی افزود: «به صراحت برای شما می‌گویم که من در هرات، در حال قبرکندن هستم. اگر روحیه‌ی شما را تضعیف می‌کند، در دشت‌ها قبرها را آماده می‌کنیم. امیدوارم که هیچ شهروندی به آن طرف نرود.»

والی هرات همچنان در این نشست خبری گفت که تلاش‌ها برای ایجاد هشت هزار و 400 بستر برای درمان و مراقبت از افراد مشکوک به ویروس کرونا در این ولایت جریان دارد.

او تأکید کرد که علائم‌ها نشان می‌دهد که هرات روزهای سختی را در پیشرو دارد.

از سویی هم، سیدعبدالوحید قتالی گفت که در بخش توزیع کارت وسایط نقلیه در هرات بازنگری جدی صورت خواهد گرفت.  براساس گفته‌های او، تعدادی زیادی از کارت‌های وسایط نقلیه برای عبورومرو جعلی است.

در همین حال، مسئولان صحی هرات برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، خواستار قرنطین کامل شهر هرات اند. محمدآصف کبیر، معاون صحت عامه‌ی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت در صورتی که هرات قرنطین نشود، ترس از وقوع یک فاجعه انسانی در این شهر وجود دارد.

قیود روزگردی در هرات از تاریخ ششم حمل به این طرف به اجرا گذاشته شده است. ولی همواره شکایت‌هایی از نقض این قیودات وجود داشته است.

تاکنون در این ولایت 306 مورد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است. از این میان هفت نفر تابه‌حال جان داده‌اند.