سیلاب و بارندگی‌ها در یک ماه گذشته 52 کشته و 31 زخمی بر جای گذاشته است

اطلاعات روز: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در نتیجه‌ی وقوع بارندگی‌ها و سرازیرشدن سیلاب‌ها در یک ماه گذشته (ماه حمل) در نقاط مختلف کشور، 52 نفر جان باخته‌اند.

احمدتمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز (یک‌شنبه، 31 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در این مدت، 31 نفر دیگر در نتیجه‌ی جاری‌شدن سیلاب‌ها و وقوع بارندگی‌ها زخمی شده‌اند.

آقای عظیمی افزود که این افراد در نتیجه‌ی لغزش کوه و فروریختن سقف‌خانه‌ها ناشی از بارندگی‌ها، جاری‌شدن سیلاب‌ها و رعدوبرق در 15 ولایت کشور جان باخته و یا زخمی شده‌اند.

ولایات کنر، خوست، پکتیا، هرات، فراه، تخار، جوزجان، کاپیسا، کابل، پنجشیر، لوگر، ننگرهار، نیمروز، بدخشان و غور از ولایاتی اند که در آن حوادث طبیعی در یک ماه اخیر از مردم قربانی گرفته است.

به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در این مدت در اثر جاری‌شدن سیلاب‌ها و بارندگی‌ها، 598 خانه به‌صورت کلی و سه‌هزار و 78 خانه به‌گونه‌ی قسمی تخریب شده است. همین‌طور پنج‌هزار و 779 جریب زمین و 278 کیلومتر جاده در کشور به‌صورت قسمی و کلی تخریب شده است.

در همین حال، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در 28 ولایت کشور که بارندگی‌ها صورت گرفته است، برای حدود سه‌هزار خانواده مواد غذایی و غیرغذایی کمک کرده است.

دولت افغانستان برای مقابله با سیلاب‌ها یک میلیارد و 615 میلیون افغانی بودجه در نظر گرفته است. پیشتر تمیم‌احمد عظیمی گفته بود که 615 میلیون افغانی آن تاکنون در اختیار این وزارت قرار نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *