در سال 1398 به یک‌هزار و 396 قضیه‌ی خشونت و تجاوز جنسی بر زنان رسیدگی شده است

اطلاعات روز: دادگاه عالی کشور اعلام کرده است که در جریان سال گذشته‌ی خورشیدی (1398)، به یک‌هزار و 396 قضیه‌ی خشونت علیه زنان و همچنان قضایای تجاوز جنسی در ولایات مختلف رسیدگی شده است.

در اعلامیه‌ی دادگاه عالی آمده است که گزارش اجراآت دادگاه‌ها در مرکز و ولایات امروز (سه‌شنبه، 2 ثور) در جلسه‌ی شورای عالی دادگاه عالی ارایه شده است.

براساس این گزارش، یک‌هزار و 508 نفر در پیوند به  یک‌هزار و 161 قضیه‌ی خشونت علیه زنان و 309 نفر دیگر به اتهام تجاوز جنسی بر زنان از سوی دادگاه‌های اختصاصی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و دیگر دیوان‌های جزایی در مرکز و ولایات محاکمه شده‌اند.

به نقل از اعلامیه‌ی دادگاه عالی، این تعداد افراد به مجازاتی چون اعدام، حبس‌های ابد، طویل، متوسط، کوتاه و جرایم نقدی محکوم به مجازات شده‌اند.

دادگاه عالی توضیح داده است که بیشتر قضایای خشونت علیه زنان و تجاوز جنسی بر زنان به ترتیب در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، دایکندی، قندوز، فاریاب، بدخشان، جوزجان، بامیان، بغلان و بادغیس به ثبت رسیده است.

همچنان گفته شده است که ده‌ها قضیه‌ی دیگر به اتهام ارتکاب قضایای خشونت علیه زنان در دادگاه‌های کشور زیر بررسی قرار دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *