مبتلایان به کرونا در کشور به 1176 نفر افزایش یافت

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته 84 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، غزنی، کاپیسا، ننگرهار، کنر، پروان، بامیان، لغمان، پکتیکا، فراه، قندهار، زابل، هلمند و نیمروز به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی این وزارت امروز (چهارشنبه، 3 ثور) در یک نشست خبری گفت که 28 نفر در کابل، 22 نفر در قندهار، پنج نفر در نیمروز، چهار نفر در هلمند، دو نفر در زابل، سه نفر در هرات، دو نفر در غزنی، چهار نفر در کاپیسا، شش نفر در ننگرهار، سه نفر در کنر، یک نفر در پروان، یک نفر در بامیان، یک نفر در لغمان، یک نفر در پکتیکا و یک نفر دیگر در ولایت فراه به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در 31 ولایت کشور به یک‌هزار و 176 نفر رسیده است. کابل با 413 نفر، هرات با 337 نفر و قندهار با 130 نفر بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت صحت عامه در این نشست خبری گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته 16 نفر در کشور (کابل هفت نفر، هرات پنج نفر، کاپیسا یک نفر، فراه دو نفر و در بدخشان یک نفر) بهبود یافته‌اند. همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا (کابل دو نفر و دو نفر در ننگرهار) جان داده‌اند.

آقای مایار گفت که شمار بهبودیافتگان به 166 نفر و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور به 40 نفر رسیده است. به گفته‌ی او، بیشتر افرادی که در اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند، افرادی دارای سنین بالا بوده اما در چند مورد جوانان نیز فوت کرده‌اند.