مرکز واحد فرماندهی مبارزه با ویروس کرونا کارش را در چارچوب وزارت صحت آغاز کرد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور از آغاز به کار «مرکز واحد فرماندهی مبارزه با ویروس کرونا» در چارچوب این وزارت خبر داده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، 3 ثور) منتشر شده، آمده است که این مرکز براساس پیشنهاد فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه و منظوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده است.

آقای فیروز ایجاد این مرکز را یک گام موثر در راستای مبارزه با ویروس کرونا در کشور دانسته و گفته است: «هدف از ایجاد این مرکز هماهنگی بیشتر برای رسید‌گی به واقعات ویروس کرونا در كابل و ولایات می‌باشد.»

او همچنان هدایت داده است تا هرچه زودتر این مرکز با وسایل مورد نیاز تجهیز شود. او در عین حال از مسئولان خواسته است تا روزانه تازه‌ترین جزئیات و کارکردهای‌شان در امر مبارزه با کرونا را با این مرکز شریک کنند.

در اعلامیه آمده است که وزیر صحت عامه به مسئولان هدایت داده است تا سه نفر از متخصصین را به‌خاطر مشوره‌های فنی به این مرکز معرفی کنن.

از دیگر ادارات ذی‌ربط نیز خواسته شده است تا دو نفر از کارمندان باتجربه‌ی‌شان را برای پیشبرد کارهای این مرکز الی پایان ویروس کرونا در کشور، به این اداره معرفی کنند.

این در حالی است که براساس آمار رسمی، تا کنون یک‌هزار و 176 نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 166 نفر بهبود یافته و 40 نفر دیگر جان داده‌اند.