تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 1330 نفر افزایش یافت

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌‎ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته 104 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت قندهار، کابل، تخار، ننگرهار، پنجشیر، هرات، فراه، غزنی، نیمروز، پروان، دایکندی، ننگرهار کنر و لغمان به ثبت رسیده است.

براساس معلومات این وزارت، 53 نفر در قندهار، 11 نفر در کابل، 14 نفر در تخار، هفت نفر در ننگرهار، پنج نفر در پنجشیر، سه نفر در هرات، دو نفر در فراه، سه نفر در کنر، دو نفر در غزنی، یک نفر در نیمروز، یک نفر در پروان، یک نفر در دایکندی و یک نفر دیگر در ولایت لغمان به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، رقم مبتلایان ویروس کرونا در 32 ولایت کشور به یک‌هزار 330 نفر افزایش یافته است.

هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان، پکتیکا، پکتیا، قندوز، غور، فاریاب، تخار، هلمند، بامیان، میدان‌وردک، پروان، کنر، ارزگان لغمان، جوزجان و پنجشیر از ولایت‎هایی اند که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

کابل با 430 نفر، هرات با 361 نفر و قندهار با 183 نفر بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

از سویی هم، توحید شکوهمند، معاون سخن‌گوی وزارت صحت گفته است که تعداد بهبودیافتگان به 188 نفر افزایش یافته است. به گفته‌ی او، رقم فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا نیز به 43 نفر رسیده است.