اداره تنظیم امور آب از جاری‌شدن سیلاب در برخی از حوزه‌های دریایی کشور هشدار داد

اطلاعات روز: اداره ملی تنظیم امور آب افغانستان از وقوع سیلاب و بلندرفتن سطح آب دریاها در برخی از ساحات حوزه‌های دریایی کشور هشدار داده است.

در اعلامیه‌ی خدمات منابع آب این اداره که امروز (سه‌شنبه، 9 ثور) منتشر شده، آمده است که براساس نتایج تحلیل آمارهای بارندگی و با در نظرداشت پیش‌بینی اداره هواشناسی و سازمان‌های جهانی، از امروز، سه‌شنبه برای سه روز (9-11 ثور) احتمال وقوع سیلاب‌های ناشی از باران و بلندرفتن سطح آب دریاها ناشی از ذوب‌شدن برف پیش‌بینی شده است.

در اعلامیه آمده است که احتمال وقوع سیلاب‌های ناشی از بارندگی و بلندرفتن سطح آب در مسیر دریاهای حوزه‌ی پنج آمو، حوزه‌ی شمال، حوزه‌ی هریرود و حوزه‌ی دریایی کابل شامل کوکچه، تالقان، قندوز، بغلان، سمنگان، بلخاب، سرپل، جوزجان، فاریاب، بادغیس، هرات، غور، خوست، لوگر، کابل، پروان، پنجشیر و لغمان متصور است.

در اعلامیه همچنان از افرادی که در پایین‌دست مناطق ذکرشده زندگی می‌کنند، خواسته شده است تا از نزدیک‌شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب و آب‌خیزی خودداری کنند.

این اداره از افرادی که در بالادست دریاهای یادشده زندگی می‌کنند، نیز خواسته است که هنگام بلندرفتن سطح آب و یا جاری‌شدن سیلاب به مناطق پایین‌دست اطلاع دهند تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *