صلح و مبارزه با کرونا؛ محور صحبت تلفنی وزیر خارجه‌ی ایران با غنی و عبدالله

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری و کاخ سپیدار اعلام کرده‌اند که محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی ایران به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری کشور به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی شام امروز (سه‌شنبه، 9 ثور) در رابطه به هماهنگی در بخش مبارزه با ویروس کرونا، حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران و تعهدات کمک‌های ایران به‌منظور مبارزه با کرونا بحث کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، دوطرف در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد روند صلح افغانستان نیز بحث کرده‌اند. جواد ظریف گفته است که ایران به‌هدف تأمین آتش‌بس «بشری» برای اجماع منطقوی صلح افغانستان تلاش می‌ورزد.

آقای غنی از این اقدام ایران استقبال کرده و گفته است که وزارت امور خارجه‌ی افغانستان این موضوع را تعقیب می‌کند.

از سویی هم، کاخ سپیدار با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عبدالله عبدالله و وزیر خارجه‌ی ایران در گفت‌وگوهای تلفنی‌شان درباره‌ی اجماع منطقه‌ای برای تأمین صلح در افغانستان صبحت کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، دو طرف بر اصل حفظ نظام جمهوری اسلامی افغانستان و ضرورت فوری به آتش‌بس در کشور تأکید کرده‌اند.

همچنان آقای ظریف در این صحبت تلفنی در مورد مبارزه با ویروس کرونا گفته که کشورش آماده است تا بسته‌های تشخیصی ویروس کرونا را به افغانستان تسلیم دهد.

این در حالی است که ایران امروز به مقدار دو هزار کیت تشخیصیه‌ی ویروس کرونا به دولت افغانستان کمک کرده است. سفارت افغانستان در ایران گفته است که این کیت‌ها را تحویل گرفته و به‌زودی به افغانستان می‌فرستد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *