مجلس نمایندگان به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد

اطلاعات روز: همزمان با افزایش موارد مثبت ویروس کرونا در کشور، مجلس نمایندگان افغانستان نیز تا ختم تعطیلی ادارات در ولایت کابل، تعطیل شده است.

محمدعلی اخلاقی، عضو مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این تصمیم در نشست عمومی امروز (چهارشنبه، ۱۰ ثور) این مجلس گرفته شده است.

براساس این تصمیم، هیچ یک از نشست‌های عمومی و کمیسیون‌های مجلس نمایندگان تا ختم تعطیلی ادارات در کابل، برگزار نمی‌شود.

آقای اخلاقی افزود در صورتی که تعطیلی ادارات در کابل تمدید شود، تعطیلی این مجلس نیز تمدید خواهد شد.

در تاریخ ۸ حمل کابینه‌ی حکومت طرح قرنطین کابل را تصویب کرد که براساس آن، تمامی ادارات دولتی در شهر کابل برای سه هفته تطیل شد.

اداره‌های محلی مرکزی و ولسوالی‌ها و نواحی کابل، وزارت صحت عامه و نهادهای عرضه‌ی خدمات صحی، شهرداری کابل و شماری از ادارات دیگر تأثیرگذار در مورد مبارزه علیه کرونا از این امر مستثنا قرار داده شده است.

پس از آن، در تاریخ ۲۸ حمل، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان اعلام کرد که مرخصی کارکنان خدمات ملکی در ولایت کابل برای سه هفته‌ی دیگر تمدید شده است.

همچنان گفتنی است که پیش از این مجلس نمایندگان به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نشست عمومی خود را در هفته یک روز در روزهای چهارشنبه برگزار می‌کرد.

مجلس نمایندگان در حالی به‌خاطر شیوع کرونا به تعطیلی رفته است که تا کنون یک‌هزار و 939 نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 256 نفر بهبود یافته و 61 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *