شش مورد مثبت ویروس پولیو در افغانستان ثبت شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که شش مورد مثبت ویروس پولیو «فلج کودکان» در ولایت‌های قندهار، کنر، بدخشان، بلخ و هرات به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی این وزارت امروز (شنبه، 13 ثور) گفته است که دو مورد مثبت ویروس پولیو در ولسوالی‌های شاه‌ولی کوت و غورک ولایت قندهار، دو مورد مثبت پولیو در «شیگل» و «شلتن» ولایت کنر، یک مورد مثبت پولیو در «یاوان» بدخشان، یک مورد مثبت پولیو در دهدادی ولایت بلخ و یک مورد مثبت دیگر ویروس پولیو در ولسوالی شیندند ولایت بلخ به ثبت رسیده است.

آقای مایار همچنان گفته است که به استثنای مورد مثبت پولیو در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ، باقی پنج مورد دیگر کودکان پسر بین سنین شش ماهه الی دوساله‌اند که به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت صحت عامه گفته است که با ثبت این موردهای تازه، شمار مجموعی موردهای مثبت پولیو در جریان سال جاری میلادی در افغانستان به 11 مورد رسیده است.

براساس معلومات آقای مایار، پیش از این سه مورد مثبت ویروس پولیو در حوزه‌ی جنوب (هلمند، زابل و نیمروز) یک مورد مثبت از حوزه‌ی شرق (لغمان) و یک مورد مثبت دیگر از حوزه‌ی غرب (فراه) به ثبت رسیده بود.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت صحت عامه افزوده است که در جریان سال جاری میلادی دو دور کمپین واکسین پولیو در ماه‌های جنوری و فبروری راه‌اندازی شد، اما به دلیل وضعیت قرنطینه، راه‌اندازی این کمپین در ماه‌های مارچ و اپریل به تعویق افتاد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه مبارزه با ویروس کرونا را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار داد است. این وزارت گفته است که مبارزه با این پدیده نیازمند یک بسیج همگانی و رعایت اقدامات پیش‌گیرانه از سوی مردم در برابر این مرض است.

تا کنون دوهزار و 469 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 331 نفر بهبود یافته و 72 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *