سیلاب در سمنگان دو کشته و دو زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت سمنگان تأیید می‌کنند که در پی جاری‌شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های روی‌دوآب و دره‌صورف پایین این ولایت دو نفر از جمله یک کودک جان باخته‌اند.

محمدصدیق عزیزی، سخن‌گوی والی سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این دو نفر شب گذشته (جمعه، 12 ثور) در روستای «نوروزها»ی ولسوالی روی‌دوآب و روستای «مقصود» در دره‌صوف پایین جان باخته‌اند.

آقای عزیزی توضیح داد که فرد جان‌باخته در ولسوالی روی‌دوآب یک کودک هشت ساله بوده است. به گفته‌ی او، دو خانم دیگر به‌اثر سرازیرشدن سیلاب در این ولسوالی زخمی شده‌اند.

همچنان سخن‌گوی والی سمنگان گفت که براساس آمار ابتدایی، به تعداد 80 خانه در روستای نوروزهای این ولسوالی به‌صورت کلی تخریب شده است. به تعداد 250 خانه‌ی دیگر نیز در مسیر جریان این سیلاب در ولسوالی‌های خرم‌‌وسارباغ، ایبک و حضرت سلطان به‌صورت قسمی تخریب شده است.

از سویی هم، محمدصدیق عزیزی گفت که فرد جان‌باخته در ولسوالی دره‌صوف پایین یک مرد 40 تا 45 ساله بوده است.

آقای عزیزی تأکید کرد که سیلاب در این ولسوالی نیز خساراتی بر جای گذاشته، اما رقم آن تاکنون مشخص نشده است.

همچنان گفتنی است که براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، از اول سال جاری خورشیدی (1399) تاکنون در کشور، نزدیک به 100 نفر به‌اثر وقوع سیلاب‌ها کشته و یا زخمی شده‌اند.

دولت افغانستان برای مقابله با سیلاب‌ها یک میلیارد و 615 میلیون افغانی بودجه در نظر گرفته است. پیشتر تمیم‌احمد عظیمی، سخن‌گوی این وزارت گفته بود که 615 میلیون افغانی آن تاکنون در اختیار این وزارت قرار نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *