هشدار اتحادیه‌ی اروپا به رد درخواست آتش‌بس در افغانستان؛ کمک‌های آینده دشوارتر می‌شود

اطلاعات روز: به‌دنبال پذیرفته‌نشدن درخواست آتش‌بس فوری اتحادیه‌ی اروپا در کشور، این اتحادیه هشدار می‌دهد که امتناع از این درخواست، کمک‌های آینده‌ی اروپا به افغانستان را دشوارتر می‌کند.

رولاند کوبیا، نماینده‌ی اتحادیه اروپا در افغانستان امروز (جمعه، 19 ثور) در تویتی گفته است که این اتحادیه بارها خواستار آتش‌بس بشردوستانه در افغانستان شده، اما طرف‌های جنگ از پذیرش آن امتناع کرده‌اند.

آقای کوبیا افزوده است که این موضوع روند کمک‌های سیاسی و پشتیبانی مالی اتحادیه‌ی اروپا از افغانستان را در آینده دشوارتر می‌کند.

او تأکید کرده است: «امروز امتناع از همکاری با ما (اتحادیه‌ی اروپا) به نوبه‌ی خود همکاری ما را برای فردا در صورتی که نیاز به کمک سیاسی و پشتیبانی مالی وجود داشته باشد، دشوارتر می‌کند.»

این اتحادیه در تاریخ 28 حوت سال گذشته‌ی خورشیدی گفته بود که برای مبارزه با ویروس کرونا طرف‌های جنگ باید به‌صورت کامل آتش‌بس کنند.

این اتحادیه افزوده بود که همه حق دارند برای مبارزه با ویروس کرونا کمک دریافت کنند و برای فراهم‌سازی کمک بهتر، در نخست باید آتش‌بس شود و دسترسی مردم برای دریافت کمک‌های بشری تأمین شود.

دولت افغانستان از این درخواست اتحادیه‌ی اروپا استقبال و اعلام کرد که آن را به‌دلایل «بشردوستانه» پذیرفته است.

گروه طالبان اما درخواست آتش‌بس را رد کرده و گفته است که تقاضای مکرر آتش‌بس از این گروه به‌دلیل عمل‌نکردن دولت افغانستان و امریکا به تعهداتش غیرمنطقی است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *