مسلم‌یار خواهان بازنگری فیصله‌ی مجلس سنا در مورد معرفی فیروزالدین فیروز و وحید عمر به دادستانی کل شد

اطلاعات روز: فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور خواستار بازنگری فیصله‌ی این مجلس در مورد معرفی فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه و وحید عمر، مشاور ریاست‌جمهوری به دادستانی کل شده است.

آقای مسلم‌یار امروز (یک‌شنبه، 21 ثور) در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود گفته است که در وضعیت کنونی باید از «تقابل» پرهیز شود و مجلس سنا این فیصله‌ی خود را پس بگیرد.

او در خطاب با اعضای این مجلس تأکید کرده است: «باید از تقابل پرهیز کنیم و با وحدت و همکاری کامل در زمینه‌ی مبارزه با ویروس کرونا با حکومت خود همکار باشیم.»

در همین حال گل‌احمد اعظمی، معاون کمیسیون سمع شکایات این مجلس نیز در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز گفت که موضوع لغو این فیصله در نشست فوق‌العاده‌ی امروز این مجلس نیز مطرح شده، اما مجلس به تصمیمی در این مورد نرسیده است.

آقای اعظمی افزود که تصمیم نهایی در مورد فیصله‌ی مجلس سنا برای نشست بعدی عمومی و یا هم نشست کمیته‌ی رییسان این مجلس محول شده است.

مجلس سنا فیروزالدین فیروز و وحید عمر را که ریاست کمیته‌ی دولتی ارتباطات عامه جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را داشت، ده روز پیش (پنج‌شنبه، 11 ثور) به‌دلیل عدم پاسخ‌گویی به این مجلس در مورد تدابیر حکومت برای مبارزه با کرونا، به دادستانی کل معرفی کرد.

کمیسیون سمع شکایات این مجلس در آن زمان گفته بود که آنان دو بار به مجلس عمومی و کمیته‌ی رییسان فراخوانده شده، اما هر دو بار فیروزالدین فیروز و وحید عمر این درخواست را رد کردند.

همچنان دیگر دلایل معرفی آنان به دادستانی کل شکایت مردم و جامعه‌ی طبی افغانستان در مورد چگونگی مبارزه علیه ویروس کرونا و عرضه‌ی خدمات صحی در این مود و همچنان نحوه‌ی مصرف بودجه‌ی آگاهی‌دهی عامه جهت پیشگیری از این ویروس خوانده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *