ابتلای 4687 نفر به کرونا؛ وزارت صحت:‌ کرونا به‌زودی رفتنی نیست

اطلاعات روز: همزمان با ثبت 285 مورد مثبت تازه‌ی ویروس کرونا در کشور، وزارت صحت عامه می‌گوید که این ویروس به‌زودی رفتنی نیست و باید تمامی برنامه‌های روزمره بر مبنای زندگی با آن طرح شود.

وحید مجروح، معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه که امروز (دوشنبه، 22 ثور) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «شواهد، آمار، ارقام و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که کرونا به‌زودی رفتنی نیست… بنا ما به عنوان جامعه‌ی انسانی گزینه‌ای که امروز روی دست ما می‌باشد، این است که تمام برنامه‌های ما بر مبنای زندگی با کرونا طرح شود.»

آقای مجروح افزود که زندگی با کرونا باید جزئی از نورم‌های روزمره شود و شرایط کار، آموزش، تجارت و اداره به‌هدف تداوم زندگی براساس آن وفق داده شود.

به گفته‌ی او، «زندگی با ویروس کرونا» تا ساخت و در دسترس‌قرارگرفتن واکسین این ویروس ادامه خواهد یافت.

معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه اما تأکید کرد که این موضوع هرگز نباید به معنی موافقت با رفع قرنطینه در کشور محسوب شود. او گفت که باید تمام اقشار مردم و دولت منابع خود را روی برنامه‌ای متمرکز کنند که با این شرایط آمادگی لازم را داشته باشند.

وحید مجروح افزود: «توقع وزارت صحت عامه از تمام سکتورها، به‌خصوص سکتورهای آموزشی این است که فرصت را بیش از این از دست ندهند و محیط‌های آموزشی مکاتب و دانشگاه‌ها، محیط تجاری، محیط کاری و ادارات دولتی به‌گونه‌ای تنظیم شود که در صورت ادامه‌ی تهدید ویروس کرونا آرام‌آرام بتوانیم روند آموزش، کار و تجارت خود را به‌صورت مداوم ادامه دهیم.»

از سویی هم، او گفت که در شبانه‌روز گذشته 285 مورد مثبت تازه‌ی ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. با ثبت این تعداد موارد، مجموع مبتلایان به آن به چهار هزار و 687 نفر می‌رسد.

همچنان در 24 ساعت گذشته، دو نفر از این مبتلایان فوت کرده‌اند که با فوت آنان مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس به 122 نفر می‌رسد. آقای مجروح در مورد بهبودیافتگان مبتلایان کرونا نیز گفت که در شبانه‌روز گذشته 16 نفر از آنان بهبود یافته‌اند. هم‌اکنون تعداد کل بهبودیافتگان مبتلایان کرونا در کشور به 574 نفر می‌رسد.