کشته شدن ۱۷ جنگ‌جوی طالب در بلخ؛ «ادعای طالبان مبنی بر تلفات غیرنظامیان صحت ندارد»

اطلاعات روز: منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که در یک حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در مربوطات ولسوالی بلخ ولایت بلخ، ۱۷ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و ۱۳ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت ۱:۱۰ دقیقه‌ی بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۳ ثور) در منطقه «پلاس‌پوش» ولسوالی بلخ ولایت بلخ انجام شده است.

آقای رضایی همچنان گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان از منطقه‌ی «غوندان» به استقامت منطقه‌ی «پلاس‌پوش» رفته و در آنجا به‌منظور حمله بر موقعیت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی، جاسازی ماین و حفر جاده توسط اسکواتور تجمع کرده بودند.

به گفته‌ی او، نیروهای هوایی کشور از اول شب تحرکات طالبان در مناطق یادشده را زیر نظر داشته و سرانجام حوالی ساعت ۱:۱۰ دقیقه‌ی بامداد امروز هدف قرار داده‌اند.

رضایی افزود که سه نفر از زخمیان طالب که صبح امروز در پوشش زنانه برای درمان منتقل می‌شدند، از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی در ساحه‌ی «پل امام بُکری» بازداشت شده‌اند.

 در همین حال، گروه طالبان ادعا کرده است که نیروهای امریکایی یک تجمع قومی را در منطقه‌ی «غوندان» هدف حمله‌ی هوایی قرار داده‌اند که در نتیجه نُه غیرنظامی کشته و هفت غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اما تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی این حمله هوایی را رد کرده و می‌گوید هر کسی دست همکاری با طالبان داده و این گروه را در حمله بر نیروهای امنیتی و تخریب جاده‌ها یاری کند، از نظر آنان طالب محسوب می‌شود.

از سوی هم، در یک اعلامیه‌ی قول اردوی ۲۰۹ شاهین آمده است: «طالب‌های تروریست افراد ملکی را به زور برای حفر سرک آورده بودند که متأسفانه موقع اجراآت هوایی دو فرد ملکی دریور اسکواتور نیز مجروح شده‌اند.»

ولایت بلخ در شمال کشور جزء ولایت‌های نسبتا ناامن به حساب می‌آید، اما جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن از جمله شورتپه، بلخ، زارع، چمتال و… حضور و فعالیت تروریستی دارند.

در آخرین مورد، جنگ‌جویان طالب شنبه شب (۲۰ ثور) بر یک «بیز» نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی بلخ حمله کرده بودند که در نتیجه‌ی آن چهار نیروی امنیتی کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *