طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله

وزارت داخله: در بیش از دونیم ماه گذشته، ۱۴۵۰ غیرنظامی توسط طالبان کشته و زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که گروه طالبان در بیشتر از دونیم ماه گذشته (پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح با امریکا)، سه‌هزار و ۷۱۲ حمله‌ی تروریستی در ولایات مختلف انجام داده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت امروز (چهارشنبه، ۲۴ ثور) در رشته‌تویتی نوشته است که در نتیجه‌ی این حملات در حدود یک‌هزار و ۴۵۰ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. از این میان 469 نفر کشته و 948 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آقای آرین همچنان نوشته است که نیروهای امنیتی و دفاعی نیز در مدت زمان یادشده، به‌خاطر حراست جان و مال مردم، در حالت دفاع فعال، یک‌هزار و ۵۹۳ عملیات دفاعی را برای رفع تهدیدات تروریستی طالبان راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی عملیات دفاعی نیروهای امنیتی، دوهزار و ۱۳۴ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و یک‌هزار و ۶۹۱ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. همچنان در این مدت ۱۷۳ جنگ‌جوی طالب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت داخله افزوده است که در این مدت به نیروهای امنیتی و دفاعی نیز تلفات وارد شده است. او در مورد آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی چیزی نگفته است.

توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی در دوحه، پایتخت قطر امضا شد. انتظار می‌رفت که با امضای این توافق‌‎نامه، خشونت‌ها در افغانستان کاهش یافته و زمینه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نیز فراهم شود.

از آن زمان تا کنون دولت افغانستان بارها از طالبان خواسته تا خشونت‌ها را کاهش داده و آتش‌بس اعلام کنند، اما این گروه نه تنها که به این خواست تمکین نکرده، بلکه خشونت‌ها را افزایش نیز داده‌اند.

در آخرین مورد از خشونت‌ها، روز گذشته در دو حمله‌ی مرگ‌بار و چندین انفجار ماین کنار جاده‌ای در ولایت‌های کابل، ننگرهار، لغمان، لوگر و خوست، بیش از ۷۰ غیرنظامی کشته و در حدود ۸۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

دفتر شورای امنیت ملی نیز صبح امروز اعلام کرد که تنها دیروز ۵۱ غیرنظامی از سوی طالبان و حامیان‌شان کشته و ۱۱۵ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *