حمله‌ی موتربمب طالبان در پکتیا پنج کشته و 29 زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در جنوب‌شرق کشور تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا پنج نفر کشته شده‌اند.

ایمل مومند، آمر مطبوعات قول اردوی 203 تندر به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 8:30 صبح امروز (پنج‌شنبه، 25 ثور) در نزدیکی ساختمان «حفظ تأسیسات» ارتش در مربوطات حوزه‌ی اول شهر گردیز رخ داده است.

آقای مومند افزود که کشته‌شدگان این حمله‌ی موتربمب شامل یک نیروی ارتش و چهار غیرنظامی می‌شوند.

همچنان وزارت دفاع ملی گفته است که 24 غیرنظامی و پنج سرباز ارتش نیز در این رویداد زخمی شده‌اند. اکثریت این غیرنظامیان در نتیجه‌ی شکستن شیشه‌های منازل اطراف ساحه‌ی رویداد زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی وزارت دفاع ملی آمده است که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی نوع «مازدا» بوده است. به نقل از اعلامیه، یک انتحارکننده سوار بر این موتر مملو از مواد منفجره می‌خواست که بالای ساختمان حفظ تأسیسات ارتش حمله کنند که قبل از رسیدن به مقصد توسط نیروهای ارتش شناسی و هدف قرار گرفته است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی کشور گفته است که این حمله کار شبکه‌ی حقانی و لشکر طیبه است.

گروه طالبان اما ساعتی پس از وقوع این حمله مسئولیت آن را به عهده گرفت. این گروه در اعلامیه‌ای گفته است که این حمله را در جواب اعلام قرارگرفتن نیروهای امنیتی افغانستان در حالت تعرضی، انجام داده است.

این گروه ادعا کرده است که ده‌ها نیروی دولتی در این حمله کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *